اینیاگرام چیست؟

توسعه ی سیستم انیاگرام مدرن هسته ­ای را تشکیل می­ دهند که اکثر معلمین اینیاگرام از آنها استفاده می­کنند. از قرار معلوم، ایجاز و اولین کسی بود که نه خصوصیت یا وضعیت بهشتی را (که نزد نو افلاطونی ­ها، کابالیست­ ها، عرفان مسیحی، و دیگر منابع یافت می­شدند) به سمبل اناگرام نسبت داد (لطفاً ارجاعات یاد شده و همچنین کتاب درک و فهم ایناگرام» را ببینید). ایچاز و نُه گانه­ های جداگانه­ ای برای هیجانات، عدم انعطاف فکرى ، فضایل انسانی ، و اندیشه ­های قدسی، و دیگر خصوصیت­ ها ایجاد کرد. او همچنین تئوری فلش­ ها، تئوری بال­ها، و ایده­ های مربوط به غرایز و مراکز سه گانه را به ایناگرام مرتبط کرد. بفهمی نفهمی، تمام نویسندگان اینیاگرام جدید، کارهای خودشان را بر مبنای مفاهیم اصلی ایجاز و ساخته ­اند

اناگرام

مشارکت کننده و همراهی کننده­ ی مهم بعدی اناگرام مدرن، کلودیا نارانجو است. نارانجو، که شاگرد فریتس پر، بنیانگذار گشتالت درمانی بوده است، ایناگرام را از ایجاز و در طول یک برنامه­ ی خودباوری فشرده در مدرسه­ ی اریکا در سال ۱۹۷۰ در شیلی آموخت. او همان سال بعد از برگشت از شیلی، شروع به آموزش ایده­ های این سیستم به یک گروه کوچک در کالیفرنیا کرد. نارانجو از دانسته­ های قبلی خود در روانپزشکی برای مهارت در تنظیم روابط بین نُه تیپ شخصیتی که ایچاز و توصیف کرده بود و دیگر طبقه­ بندی­ های روانشناسی استفاده کرد، مثل راهنمای تشخیصی و آماری (DSM) اختلالات شخصیتی، مکانیزم­ های مختلف دفاعی، و تئوری­ های دیگر شخصیتی. او ایده­ های دیگری در مورد فلش­ ها توسعه داد، و نام­ های دیگری و توصیف­ های کوتاه دیگری برای ترکیب ۲۷ تیپ شخصیتی اناگرام و غرایز (تیپ­ های فرعی) ارائه داد. نارانجو همچنین اولین کسی بود که گروه­ های نمونه­ ای استخدام کرد تا میزان معتبر بودن ایناگرام تیپ­ های شخصیتی را به دانش آموزان نشان دهد



مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها